Log InRegister
Quick Links : The Mindat ManualThe Rock H. Currier Digital LibraryMindat Newsletter [Free Download]
Home PageAbout MindatThe Mindat ManualHistory of MindatCopyright StatusWho We AreContact UsAdvertise on Mindat
Donate to MindatCorporate SponsorshipSponsor a PageSponsored PagesMindat AdvertisersAdvertise on Mindat
Learning CenterWhat is a mineral?The most common minerals on earthInformation for EducatorsMindat ArticlesThe ElementsThe Rock H. Currier Digital LibraryGeologic Time
Minerals by PropertiesMinerals by ChemistryAdvanced Locality SearchRandom MineralRandom LocalitySearch by minIDLocalities Near MeSearch ArticlesSearch GlossaryMore Search Options
Search For:
Mineral Name:
Locality Name:
Keyword(s):
 
The Mindat ManualAdd a New PhotoRate PhotosLocality Edit ReportCoordinate Completion ReportAdd Glossary Item
Mining CompaniesStatisticsUsersMineral MuseumsClubs & OrganizationsMineral Shows & EventsThe Mindat DirectoryDevice SettingsThe Mineral Quiz
Photo SearchPhoto GalleriesSearch by ColorNew Photos TodayNew Photos YesterdayMembers' Photo GalleriesPast Photo of the Day GalleryPhotography

Field CollectingWinslow/Holbrook AZ area - Petrified Wood

7th Jul 2017 15:51 UTCchristine smith

1. Facebook Friend

Chức năng chính của Facebook là thiết lập mối quan hệ chia sẽ thông tin gắn kết giữa con người với nhau mà không bị vướng bận về khoảng cách địa lý hay trình độ….Vì vậy hãy tận dụng chức năng này để biến con số bạn bè của bạn lên nhiều nhất có thể. Hãy thiết lập mục tiêu tăng danh sách bạn bè lên khoảng 2000 đến 5000 bạn và vài ngàn lượt theo dõi. Vì 5000 cũng là con số cao nhất cho phép của Facebook. Và một điều quan trọng nữa là đừng biến Facebook của bạn thành một kênh quảng cáo, chẳng ai muốn kết bạn với một người trên tường toàn là quảng cáo sản phẩm cả ngoại trừ bạn là một người thân, nổi tiếng hoặc sản phẩm của bạn quá Hot. Xem thêm: đào tạo seo đà nẵng


[img]http://i.imgur.com/X8Q1ije.jpg[/img]

Hãy tạo Facebook Friend


Còn ngoài ra hãy tập trung kết nối với những người cùng tư duy và sở thích với bạn ví dụ như chủ doanh nghiệp, network marketer, Internet marketer, những người cùng ngành nghề với bạn…Những đối tượng này rất hữu ích từ việc xây dựng thương hiệu cho đến độ tin cậy cũng như nếu có một sự lan truyền thì những người này có sức lan truyền cũng khá tốt. Cùng ngành nghề cùng sở thích khi bạn chia sẻ hoặc nêu ý kiến một vấn đề cũng sẽ dễ cảm thông và hợp tác chia sẻ hơn. click here

2. Facebook Groups

Facebook group cũng là một kênh vô cùng sức mạnh. Lướt qua những group Facebook bạn sẽ dễ dàng nhận thấy rằng hầu hết mọi người đều spam link quảng cáo trên đó. Nếu bạn đang ở những group như vậy, Bạn sẽ là một người khác biệt, thay vì spam như những người khác, hãy bắt đầu trò chuyện và giúp đỡ các thành viên trong nhóm. Bạn sẽ không bao giờ biết trước được những cuộc trò chuyện như vậy sẽ biến thành các mối quan hệ khăng khít và có thể sẽ trở thành những đối tác của bạn trong tương lai. Hãy cố gắng xây mối quan hệ vững chắc trước khi dấn thân vào việc quảng cáo bán hàng cho họ.

3. Facebook Fanpage

Chọn từ 3-5 Fanpage phù hợp với sản phẩm hoặc dịch vụ của bạn (ví dụ bạn kinh doanh những sản phẩm làm đẹp hoặc chăm sóc sức khỏe, hãy tìm những Fanpage có nội dung tương tự), hoặc những Fanpage có nhiều người cùng tư duy hoặc sở thích với bạn. Hãy tập trung vào những Fanpage này thôi và cũng bắt đầu trò chuyện trên đó để tìm kiếm những người bạn mới.


[img]http://i.imgur.com/YJ113P0.jpg[/img]

Chọn từ 3-5 Fanpage phù hợp


4. Facebook Graph Search

Công cụ này cho phép bạn thực hiện tìm kiếm đối tác tiềm năng trên Facebook theo một số tiêu chí định. Trước đây công cụ này vô cùng mạnh mẽ, tuy nhiên gần đây Facebook có một số thay đổi khiến cho nhiều người không dùng được nữa hoặc khó dùng.

5. Gởi nhắn tin "Happy Birthday" vào dịp sinh nhật của họ

Gửi tin nhắn chúc mừng đến bạn bè của bạn trên danh sách sinh nhật. Cuộc sống bận rộn, thử hỏi xem có bao nhiêu người nhớ sinh nhật của họ. Hãy tải ứng dụng Facebook Messenger trên điện thoại và sử dụng ứng dụng này hàng ngày. Bởi tâm lý người dùng cảm thấy rất vui khi có một người luôn quan tâm họ và đặc biệt nhớ đến và chúc mừng vào đúng ngày sinh nhật chỉ có một trong năm.

6. Xây dựng “Fanpage” riêng

Tạo một Fanpage liên quan tới dịch vụ, sản phẩm hoặc thương hiệu cá nhân của bạn. Chạy chiến dịch quảng cáo Facebook để tăng like cho Fanpage vừa tạo. Post bài và tương tác với Fanpage của bạn hàng ngày.

7. Gửi tin nhắn cho Fan mới

Hãy gửi tin nhắn cho mỗi fan hâm mộ mới của Fanpage của bạn (nếu bạn có sử dụng Fanpage) với nội dung chào mừng, cám ơn họ đã like page…v.v. Hầu hết những người quản lý Fanpage đều không kết nối với fan hâm mộ của họ bao giờ. Điều này không tốt, hãy thể hiện sự quan tâm với họ để họ cảm nhận họ thật sự quan trọng.

8. Cập nhật ảnh đại diện

Cập nhật ảnh Cover đúng chuẩn kích thước và đặc biệt Facebook profile của bạn bằng một bức ảnh chân dung đẹp, sắc nét và ảnh đang cười, không phải là ảnh chó mèo, chim chóc, càng không nên để trống bởi vì “people connect with people”. Mọi người trước khi quyết định chấp nhận lời mời của bạn thì họ cũng phải tra sơ profile của bạn, ít nhất đó cũng là một người chỉn chu và đứng đắn để họ làm bạn với một người không bị coi là “xàm”. Lưu ý luôn cập nhật chỉnh sửa đầy đủ mục “About” để giới thiệu về bạn một cách chi tiết rõ ràng. Càng chi tiết thì càng làm profile bạn có giá trị hơn.

9. Chia sẽ nội dung giá trị

Chia sẽ nội dung có giá trị 90- 95% thời gian, 3-5 bài post mỗi ngày. Đừng post link sản phẩm hay cơ hội kinh doanh lên tường của bạn. Khi bạn cho đi càng nhiều giá trị, bạn sẽ nhận lại những người bạn giá trị. Sự chia sẻ sẽ tốt hơn sự phán xét, vì vậy bạn đừng ngần ngại chia sẻ nhất là với các nội dung có giá trị. Khi người dùng cảm nhận được sự giá trị đó thì họ sẽ là khách hàng Follow bạn một cách trung thành nhất.

Tóm lại, gieo càng nhiều hạt giá trị bạn sẽ nhận được thành công. Tất cả các yếu tố chỉ sẽ hiệu quả khi bạn thật sự bắt tay vào thực hiện. Nó không thể là một lý thuyết suông. Vì vậy bạn hãy bắt tay ngay bây giờ để tìm thấy lối đi thành công của mình trong tương lai.

Tìm hiểu thêm: http://tuduyseokhacbiet.artseed.vn/dao-tao-seo/

7th Jul 2017 16:33 UTCTony Albini

Christine, there was a fee collecting area in Holbrook. AZ but I don't if it still exists. There are a few shops that sell petrified wood. Wild West Rock Co. in Show Low sells petrified wood, and Tom Zienka may know of any fee collecting areas, cell phone is 928-242-2772, email tomkarenz@yahoo.com. Also, in Holbrook there is Jim Grey's Petrified Wood Co., telephone 928-524-1842, ask them about collecting areas, and right outside the Petrified Forest National Park is Crystal Forest Museum, phone number 602-524-3500. I would contact the Petrified Forest National Park, their phone number is on the internet, also I would visit the park if you have not been there before. I have seen it 6 times, breathtaking. I think there may be fee collecting areas near the park.

7th Jul 2017 16:57 UTCchristine smith

-- moved topic --

7th Jul 2017 20:04 UTCChristopher Wentzell 🌟

I'm not sure if DoBell Ranch is still open or not, but you used to be able to dig large logs there. here is some info I found. Looks like there are reviews within several days so they might still be in operation:


https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g31244-d10593018-Reviews-DoBell_Ranch-Holbrook_Arizona.html


hope that might help. Good luck.

7th Jul 2017 20:34 UTCDennis Tryon

DoBell ranch was open when I went there not too long ago. If you exit the Petrified Forest at the south end onto Hwy 180, turn towards Holbrook (right), then watch on your right for the entrance in several miles. It is not very well marked. There is a also a store with lots of petrified wood at the intersection of 180 and 77 just a few miles south of Holbrook.


Dennis

7th Jul 2017 22:34 UTCWayne Corwin

I would expect the surface has been vaccumed clean of any Petrified Wood these days.

Now you need a long thin stainless steel rod for probing and a good shovel to find anything I would expect.

8th Jul 2017 04:35 UTCDaniel Bennett

sounds like theres a lot going on around Holbrook. I would be inclined to look for places not in the books but in the vicinity. random places might be best. good luck

8th Jul 2017 05:35 UTCJim Gawura

00390330016015797649321.jpg
Christine,

Almost all the land anywhere in the area is private property. Purchasing petrified wood in Holbrook, the Park, or the large shop at the intersection of 77 and 180 is expensive. You have to go in this last shop just to go oooh and awwww. The DoBell Ranch is private property that abuts the park. The road to the ranch is actually the old south entrance to the park. It is just over 13 miles east of the 77, 180 intersection on 180. If you exit the parks south entrance it is about 5.6 miles west on 180. There is just a small wooden sign on the north side of the road at the turn off. Just after you turn you'll make a right onto a old asphalt road. It's straight about 3.3 miles and on the hill in the distance. They sell rough that they dig up on their property or you can dig. A warning. The wood is in a sedimentary layer that is like concrete. Watch for snakes.You can drive around the property and pick up what you want or they often have a pile behind their house. After you see the stores prices you won't believe how cheap it is here. This is all rough, but I think they have a store selling polished pieces just west of the parks south entrance. PM me and I'll give you their phone numbers or you can call me.



Happy trails,

Jim

22nd Jul 2017 05:33 UTCJim Allen

We visited the Dobell Ranch two days ago (July 19) and really enjoyed it. Noah DoBell showed us around, helped us find pieces that would meet our needs, and was just generally the kindest and friendliest host imaginable. The quality is as good as any that I've seen available at the Tucson shows. I agree with Jim Gawura, the prices are unbelievably cheap for Arizona petrified wood. We didn't dig our own, just wandered around with Noah looking at material he'd already dug and cleaned. Lots of fun.
 
Mineral and/or Locality  
Mindat Discussions Facebook Logo Instagram Logo Discord Logo
Mindat.org is an outreach project of the Hudson Institute of Mineralogy, a 501(c)(3) not-for-profit organization.
Copyright © mindat.org and the Hudson Institute of Mineralogy 1993-2024, except where stated. Most political location boundaries are © OpenStreetMap contributors. Mindat.org relies on the contributions of thousands of members and supporters. Founded in 2000 by Jolyon Ralph.
Privacy Policy - Terms & Conditions - Contact Us / DMCA issues - Report a bug/vulnerability Current server date and time: April 23, 2024 18:38:10
Go to top of page